חיפוש

“היה כפי שהנך – חפש דרך בעצמך – הכר את עצמך, לפני שתרצה להכיר את הילדים. חשוב נא למה אתה מוכשר ואחר כך תבוא לתחום תחומים לזכויותיהם וחובותיהם של הילדים. קודם כל אתה בעצמך ילד ועליך לחנך ולהשכיל את עצמך.” יאנוש קורצ’אק

הערכה שלפניך כוללת קטעים נבחרים מתוך מפגשים שקיימנו וכן מאמרים מתורגמים במלואם.
מוזמנים ל’טעום’ תמצית משבעת המפגשים המפורטים כאן:
גשר מעל הקשיים במערכת החינוך, ליאור דגן (המפגש המלא זמין לצפיה)
אימוץ ומערכת החינוך, אסנת חזן (המפגש המלא זמין לצפיה)
סינגור על ילדים במערכת החינוך, סילבי אליאס אהרון (המפגש המלא זמין לצפיה)
להרגיש בבית, בבית הספר, מירי הילר (המפגש המלא זמין לצפיה)
כיצד ניתן להיעזר בקצינת ביקור סדיר, סילבי אליאס אהרון
בחירת מסגרת חינוכית לילדינו, אורנה אביאור
לקויות למידה, ליאור דגן

גשר מעל הקשיים במערכת החינוך

ליאור דגן, מומחה ללקויות למידה בעל תואר שני וניסיון עתיר בהדרכת צוותי חינוך, מטפלים והורים ועבודה פרטנית עם ילדים. משתף כאן מה מתוכנן במפגש הוידאו הקבוצתי. ליאור מדגיש שכל השותפים: מורים, הורים, מטפלים והילד רואים את המציאות כל אחד מנקודת מבטו, מה שיוצר פעמים רבות מגדל בבל המוביל לעימותים על גבו של הילד. המטרה שכולנו גם אם לא נסכים, לפחות נקשיב ונבין את נקודות המבט השונות ונמצא את הגשר מעל הקשיים, הגשר שיוביל לפיתוח ולחיזוק ילדינו. גם אנו המבוגרים נצא נישכרים משיח מבין.
המפגש המלא ארך כשעה וחצי ומונגש לחברי מועדון חוכמת האימוץ והאומנה.
עבדנו כדי שתהנו – הפעילו כתוביות בעברית

על המורה לזכור שהוא אינו ההורה של הילד! מסר למערכת החינוך

למה דוקא עם ילדים שחוו מצבי קיצון והגיעו למשפחת אומנה ואימוץ חשוב שהצוות החינוכי לא יטול על עצמו את תפקיד ‘הורה’ הילד? כי יגיע היום והמורה ימשיך הלאה והילד יחווה פרידה-נטישה נוספת בחייו. לכן חשוב שהצוות החינוכי ידע את מקומו. קריטי שהצוות החינוכי ילמד היטב מהי התקשרות, מהי פגיעה בהתקשרות וכיצד ניתן לסייע בתוך בית הספר לילדים שחוו טראומה התפתחותית. גם אם הילדים מאתגרים המציאות מוכיחה שניתן לעקוף או אף לצלוח את הקושי. רמז: הבליטו והתמקדו בחוזקות.
בהנחיית אסנת חזן, עו”סית קלינית. פסיכותרפיסטית, מטפלת דיאדית ומשפחתית, עוסקת בעבודה עם ילדים במשברי קיצון, מומחית עם ילדים שהוצאו מהבית.

נגן וידאו

סינגור עצמי של הילדים.ות ונערים.ות במערכת החינוך

מה תפיקו מהמפגש? חיזוק קשר עם צוותי חינוך, דרכי עבודה מוסדרים עם מערכת החינוך ותוכניות תומכות.

כל תלמיד עלול במהלך שנות לימודיו לחוות קושי ואף משבר. לתלמידים החווים מתח רגשי, או עברו טראומה התפתחותית ופגיעת היקשרות יש סיכוי גבוה יותר לחוות במערכת החינוך אתגרים הן בהיבט הלימודי והן ההתנהגותי. תגובה לא מתאימה של הצוות החינוכי תעצים את תחושות ה-‘לא בטוח’, לא שייך, דימוי עצמי נמוך ואף עלולה להוביל לנשירה ולהתנהגות בסיכון.

במשך הזמן הפערים הלימודיים, החברתיים והרגשיים יגדלו ומכאן עלול להתפתח מעגל האכזבה: התלמיד חש אכזבה מעצמו, הוריו מאוכזבים ממנו ואולי אף מעצמם, הצוות חינוכי מאוכזב.

צריך וניתן לשבור את המעגל השלילי! חשוב עוד בשלב מוקדם לסמן דרכים ולגייס את כל השותפים לתהליך תמיכה בתלמיד, בהוריו ובצוות חינוכי.

ייחודה של הגישה שתכירו במפגש: היכרות מקצועית של הגורמים האמונים להעניק מענה לפרט בתוך המערכת ונסיון אישי עם ילדיי בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך.

 

במפגש תקבלו לגיטימיות לתחושות שלכם ודרכים להתמודדות מוצלחת בבית ובבית הספר. נסקור מקרי בוחן ונאפשר דיון מפרה בין המשתתפים.


יש מקום לשתף ולהתייעץ לקראת תהליכים אלה עימי.
סילבי אליאס אהרון, אם מאמצת, קצינת ביקור סדיר ושותפה במיזם האימוץ והאומנה

אם מאמצת ,קצינת ביקור סדיר ושותפה במיזם האימוץ והאומנה

מסע מוצלח עם הקב"סית

  • לקראת שיחה עם קצינת ביקור סדיר או גורמים בבית הספר בעקבות קשיים?
  • שוקלים מעבר לבית ספר אחר?
  • מוזמנים לועדת זכאות ואפיון?
    יש מקום לשתף ולהתייעץ לקראת תהליכים אלה עימי.
    סילבי אליאס אהרון, אםם מאמצת, קצינת ביקור סדיר ושותפה במיזם האימוץ והאומנה

    אם מאמצת ,קצינת ביקור סדיר ושותפה במיזם האימוץ והאומנה

היכן הילד/ה שלי י/תצליח יותר - שיקולים בבחירת מסגרת חינוכית לילדינו

היכן הילד/ה שלי י/תצליח יותר – שיקולים בבחירת מסגרת חינוכית לילדינו
המפגש עסק הנושאים הבאים: מה הילד/ה שלי צריך/ה כדי להצליח במסגרת החינוכית אילו סוגי עזרה ניתן לקבל במסגרות החינוכיות? מה ניתן לבקש מצוותי החינוך- ומה לא? מתי נפנה לחינוך המיוחד? הכרות עם סוגים שונים של מסגרות חינוך מיוחד.

בהנחיית: אורנה אביאור, תפקידים בכירים במערכת החינוך ביניהם: ניהול בי”ס לחינוך מיוחד, ניהול מתי”א, חינוך והדרכה, מלווה הורים.

לקות למידה - מאפייניה והשפעותיה הניסתרות על תחומי החיים

לקות למידה – מאפייניה והשפעותיה הניסתרות על תחומי החיים – תמצית המפגש 28.1.21 הגורמים העומדים בבסיסן של לקויות למידה שונות, משפיעים לא על למידת תחום זה או אחר בלבד, אלא גם על חיי היום יום, וגם על דברים שלכאורה אין קשר בינם לבין הלקות. מה יפיקו המשתתפים: המשתתפים יידעו לקשר בין התנהגויות, תגובות ואמירות של ילדיהם לבין קשיים שלכאורה אינם קשורים בכך. המשתתפים יבינו היטב את מה שמתרחש בראשם ובליבם של ילדיהם, וכן יקבלו כלים ישימים ודרכים להתמודדות עם אתגרים אלה.
בהנחיית ליאור דגן: מומחה בכיר ללקויי למידה, מומחה ללקויי קריאה, עוסק בבניית ביטחון עצמי

להרגיש בבית - איך מבססים את השייכות של הילדים במערכת החינוך

העולם שלנו סובב סביב מערכות יחסים. כל ההתנהלות שלנו בעולם היא לטובת תחושה של ביחד. אי אפשר לצפות שכל התלמידים שלנו ישלטו בכל. ובכל זאת אנו מצפים מכולם ללמוד הכל. הילד שלכם יכול להיות גאון בבישול הילדה נפלאה בספורט ובשירה אבל אי אפשר לסיים בית ספר עם היכולות האלה נכון? מורים טפחו את הייחודיות של התלמיד שלכם. העצימו אותו במקום שבו הוא טוב ובולט. חייבים לזכור שתחושת הדחיה עבור ילדי אימוץ ואמנה היא התחושה הקשה ביותר! ולכן חשוב ביותר שהילדים ירגישו בטוחים מול המורה כמו במשפחה ולא חשוב מה יעשו.

מירי הילר הנחתה אצלינו מפגשים נוספים בנושא שייכות, חינוך מיוחד ומערכת החינוך בהתייחסות מיוחדת לילדים שאומצו/ אומנה. מנחת קבוצות הורים בעלת תואר שני בחינוך. נשואה ואם לשלוש בנות. מורה לחינוך מיוחד, Master NLP והכשרות בתחומי האמנויות. עוסקת במערכות יחסים ,ייעוץ וליווי משפחות, מטפלים ובתי ספר.

תכנית הדרכה מקצועית להורים שאימצו/ אומנה

מאמר חובה מתורגם הקליקו: מעבר ליצירת שייכות והיקשרות בטוחה בבית נדרשת המשפחה המאמצת (ההורה והילד) להתמודד עם חוסר מודעות של הצוות החינוכי בגני הילדים ובבתי הספר לנושא האימוץ בכלל ולטראומת ההתקשרות בפרט. באמצעות המאמר שלפניך אנו שואפים להנגיש נושא חשוב במיוחד למורים, יועצים בבית הספר, מנהלים ופסיכולוגים במערכת החינוך. הבנת טראומת ההיקשרות – קשיים והפרעות בהתקשרות RAD יאפשרו לאנשי החינוך לגבש התנהלות מייטיבה שתעניק לילד מקום קבוע ובטוח להיות מי שהוא – על כשרונותיו וחלומותיו. מניסיוננו, גננות ומחנכות שנכונות להשקיע בלימוד הנושא ובתשומת לב, תוך ‘ראיית’ הילד על צרכיו הייחודיים תאפשרנה לו להשקיע באופן חיובי במישור החברתי והלימודי ולחסוך התמודדויות מתישות ומאבקים מיותרים סביב בעיות התנהגות. הפנמת ידע זה ויישומו יאפשרו גם להורה המאמץ הפניית המשאבים שברשותו (זמן ופניות רגשית) לעצמו ולמשפחתו.

תכנית הדרכה מקצועית להורים שאימצו/ אומנה

רוצים להיות מעודכנים? לקבל הדרכות חינמיות ומידע על פעילויות

להיות בקשר:

0522-941146

שיחות ומסרונים בימים א’-ה’
12:30-16:30

Email Programs@AdoptionWisdom.com